Met een led of lcd-scherm kom je er niet meer

ADVERTORIAL: Eerste Hulp Bij Beurzen - januari 2017

PresTop_Bever_Nutricia

 

Digitalisering eventsector

Dit jaar staat tijdens Festivak het thema digitalisering in de eventsector centraal en zijn diverse interactieve oplossingen te vinden op de beursvloer. PresTop Rental is partner van Festivak en zorgt voor de interactieve producten die bezoekers informeren en entertainen. Bij de entree en op andere plekken op de beursvloer vindt u wayfinding zuilen waarop een interactieve plattegrond zichtbaar is, hiermee kunt u snel een bedrijf opzoeken en een stand vinden. Daarnaast is PresTop Rental aanwezig en zullen zij verschillende interactieve oplossingen tonen, denk hierbij aan een selfie totem, giant tablet en touchtafel. Zij vertellen u graag meer over de interactieve mogelijkheden op stand 180.

Festivak
15 en 16 november 2017, Jaarbeurs Utrecht.
Bezoek de PresTop Rental stand 180.
Klik hier voor meer informatie.

Interactieve apparatuur PresTop verlegt de grenzen van beursdeelnemers

“Het gaat ons niet om te pronken met mooie techniek. Wij willen vooral interactie genereren. In winkels, bedrijven, scholen, maar zeker ook op beurzen. We ontwikkelen onze apparatuur en software om mensen een stuk beleving te geven.” Aan het woord is Alexander Aelberts, directeur van het Brabantse PresTop Group BV. Onder de paraplu van dit moederbedrijf vallen producent PresTop BV, verhuurder PresTop Rental en software ontwikkelaar Omnivision. “Wij zijn gespecialiseerd in de ontwikkeling, productie, verkoop en verhuur van interactieve oplossingen en producten”, vertelt Alexander Aelberts. “Je moet dan denken aan informatiezuilen, bestelzuilen, touchscreens, totems, gigantische tablets, touchtafels, vidiwalls en informatiezuilen voor buiten. Je kunt het niet zo gek bedenken of we maken het wel. Ik zeg wel eens tegen mensen met een smartphone in de hand dat wij die dingen ook maken, maar dan veel groter.” PresTop bestaat al bijna een kwart eeuw. “Ik ben destijds begonnen met de verhuur van LCD projectoren. Dat was aan het begin van het beamertijdperk. Die tijd ligt alweer ver achter ons. Ik werd in de loop van de jaren getriggerd door nieuwe technische mogelijkheden. Als één van de eerste bedrijven in Nederland kwamen we met digitale informatiezuilen. Vanaf dat moment is het balletje gaan rollen en het rolt vooral de laatste jaren steeds harder. Nu de crisis is gaan liggen, staan we nog meer in de belangstelling. Wij zetten onze technieken tegenwoordig in voor allerlei soorten oplossingen. Of het nu gaat om interactieve plattegronden, scan en win marketing toepassingen, digitale recepties of enquêtezuilen.”

Interactive Experience Center

In Son beschikt PresTop over een Interactive Experience Center. Daar worden zowel binnen als buiten de nieuwste interactieve oplossingen getoond. Bijzonder zijn de vandaalbestendige buitenzuilen en schermen. “Onze producten worden bijvoorbeeld door bedrijven en scholen gebruikt. In scholen zie je vaak informatiezuilen staan, waar je zelf mee aan de slag kunt. Die maken wij. Maar ook op beurzen komen ze steeds vaker voorbij.” “Met een gewoon led of lcd-scherm kom je er niet meer. De ontwikkeling gaat zo snel, dat mensen thuis veel mooiere hebben staan. En met alleen een iPad kun je ook niet meer voor de dag komen. Die zijn moeilijk in een zuil te integreren en als je ze los hebt, dan kunnen ze zo worden meegenomen.” “Wij werken steeds vaker met interactieve schermen van 22 tot 65 inch, die je bijvoorbeeld aan de voorkant van je stand neerzet. Of zuilen van anderhalve meter hoog met een touchscreen in een hoek van 45 graden. Voordeel is dat je de stand op deze wijze stiekem vergroot omdat je met de klanten in het gangpad staat. Dat is in een tijd dat de vierkante beursmeters duur zijn, toch wel handig.” “Mensen lopen je stand ook zo makkelijk voorbij en met de wisselende content op de schermen haal je ze wel binnen. En het heeft meer voordelen. Als het druk is op de stand, kan de bezoeker toch rustig door de content bladeren, die op de zuil getoond wordt. Je kunt er zelfs jouw websites op tonen. Wij zorgen er dan met software voor dat de mensen alleen door die website kunnen bladeren. Geen probleem.”

Bekijk hieronder de promotievideo van PresTop

Touchtafels

Een nieuwe trend op beurzen zijn volgens Alexander Aelberts de zogenaamde ‘touchtafels’. Tafels waarbij je hoogte en hoek kunt instellen. “Omdat je rond zo’n tafel staat, zie je als standhouder precies hoe er wordt gereageerd. Dat is handig om te weten. Op touchtables kun je van alles laten zien. Van foto’s en filmpjes tot en met pdf’s en websites. Je sleept ze alle kanten op. Heel simpel en interactief.” “Met Omnitapps – zeg maar de software – maken we op deze wijze snel en interactief presentaties. Dat kan maatwerk zijn, maar we hebben ook standaard Omnitapps-pakketten, waar de ondernemer uit kan kiezen. Daardoor hoeft het allemaal niet duur te zijn. Op deze wijze voeg je speelse zaken toe. Deze maken een beursbezoek extra interessant. Wat te denken van de beursbezoeker die bij jou een selfie maakt met een mooi kader eromheen, die meteen te zien is op het scherm. Vervolgens wordt deze natuurlijk naar jou toegestuurd zodat jij die op Facebook kunt plaatsen. Leuk voor de bezoeker en jij krijgt op deze manier wezenlijke informatie zoals namen en e-mailadressen.” De nieuwe technieken bieden volgens Alexander Aelberts de mogelijkheid voor bedrijven om op een vernieuwende manier aan een beurs deel te nemen. “Je hoeft niet alle producten meer mee te nemen en je kunt het af met minder papieren folders. Je bespaart op die wijze kosten. Ik denk dat er parallellen bestaan tussen beursstands en retail. Je hebt niet alles meer op voorraad in de winkel of beursstand, maar slechts een selectie om een look & feel te geven. Verder zorg je dat je met innovatieve oplossingen het totaalpakket wel presenteert. Bijvoorbeeld via interactieve schermen waarbij de mogelijkheid is om het te bestellen. Je legt de aandacht in de winkel of op de beursstand veel meer op de beleving, met een goede kop koffie in plaats van mensen te overladen met producten. Daar zie ik kansen voor en daar passen wij onze oplossingen op aan.”

Technische revolutie

“Als ik verder in de toekomst kijk, dan voorspel ik een verdere opmars van de technische revolutie. Ik voorzie dat steeds meer beursproducten worden voorzien van minder zichtbare technieken. Dat je bijvoorbeeld aan een overlegtafel staat, waar touchscreens in zijn geïntegreerd. Dat je zuilen met interactieve schermen neerzet, met een pin-unit geïntegreerd. Die zijn overigens al beschikbaar. De passieve beeldschermen, die alleen wat tonen, raken wat meer op de achtergrond. En weet je wat zo mooi is? Met al deze mogelijkheden kun je ook iets moois neerzetten in een beursstand van slechts drie bij drie meter. Alles draait om een beleving. En daarbij moet je door grenzen heen durven denken. Daar zijn wij als bedrijf ook mee bezig. Wij hangen tegenwoordig allemaal aan beeldschermen met de verhouding 16×9. Maar ik kijk naar de volgende generatie technieken. Soms word ik daardoor lastig gevonden, maar ik durf wel anders te denken. De wereld verandert, wij veranderen. De technieken veranderen. Prachtig toch.”

Alexander Aelberts Directeur PresTop Group

Alexander Aelberts
Directeur PresTop Group

Back